leek-op-de-fiets.reismee.nl

Onderweg

Zo, een berichtje vanuit het Luxemburgse Echternach. Ik heb nu 5 dagen gefietst en houd hier m'n rustdag. Leek me handig om dat steeds op zaterdag te doen, want op zondag is er niets open.

Het fietsen gaat erg goed! Ik doe elke dag zo'n 80km op de kaart, wat neerkomt op zo'n 90km in het echt. Ik moet natuurlijk steeds een beetje van de route afwijken voor een winkel of camping. Bovendien rijd ik nog weleens een beetje verkeerd, vooral in de dorpjes.

Ik heb het ritme aardig te pakken, ik ga elke avond vroeg slapen, rond een uur of 22.00uur. Dan is het toch donker, bovendien ben ik dan behoorlijk moe. De volgende dag zit ik meestal zo rond 8.30uur weer op de fiets. Ik heb ontdekt dat ik beter 3 keer op een dag een broodje kan eten, dan 1 keer echt lunchen. Met een paar broodjes op fietst het niet echt lekker.

Het weer is steeds goed geweest, behalve gisteren dan! Het begon een beetje te miezeren, maar rond 12uur ging het los. Binnen no-time was ik doorweekt. In een bushokje heb ik een extra thermo aangedaan en m'n regenbroek. Maar toen ik verder ging fietsen begon het nog harder te regenen en om dan met 50km/h een heuvel af te razen met een beslagen bril vond ik nogal lijp :) Ik heb toen maar even pauze genomen in weer een bushokje. Omdat ik het ook behoorlijk koud had gekregen heb ik daar ook soep gemaakt. Wel handig hoor, als je altijd alles bij je hebt... :)

De route is erg mooi. Veel over fietspaden of rustige wegen. Vanaf Maastricht begon direct het klimmen. Erg vermoeiend, want alle heuvels zijn kort maar erg stijl. Het is bovendien frustrerend om keihard omlaag te gaan, terwijl je weet dat je dat straks allemaal weer omhoog moet klimmen, met nog een stukje extra erbij. Nu verder naar het zuiden beginnen de heuvels al wat langer te worden, waardoor ik meer in een ritme kan komen.

Helaas kan ik geen foto's posten van onderweg, want de met plakband in elkaar gehouden laptop, waar ik achter zit heeft geen cardreader . Dus die foto's komen nog. Wel heb ik wat foto's geplaatst van m'n vertrek, die Johan gemaakt heeft.

De volgende rustdag plan ik voor volgende week zaterdag, misschien wel in Basel!

Reacties

Reacties

Drost

De volgende keer kan je ook gewoon je bril afzetten ;-)
Goed om te horen dat het goed gaat en dat je je vermaakt. Als je in Basel bent op 22 mei zodat je daar een rustdag kan houden, krijg je van mij een bounty. Moet je die wel even op komen halen...

hannie leek

We waren al bang, dat je helemaal doorweekt zou zijn. Wij waren toen in Gent, en daar konden de putten het niet aan: op verschillende plekken was de brandweer bezig. Hopelijk is alle regen er nu uitgevallen en blijft het droog!

Geertje

Lekker bezig Michiel! Wel een beetje uitkijken dat je niet te woest en aantrekkelijk wordt door al dat fietsen he, anders steek ik straks zo karig af op de stranden van Calabria (maar ja, jij hebt strepen natuurlijk) :-)! Geniet er van! Tot snel!

Nick

Nou ik heb nu al respect voor je hoor Leek. Goed om te lezen dat het voorspoedig gaat!
Van de manier waarop je je bushokje hebt ingericht kan een gemiddelde Amsterdamse junk trouwens nog wat leren :D

Zet hem op komende week!

De Pons

Het Leekmans!

Leuk om te horen dat het goed gaat op de fiets; alles volgens planning. Moet zeggen dat de aanpassingen aan de stuurtas er profi uit zien ;).

Veel plezier en succes onderweg.

Groet,

Jan

P.S. Piept dat pedaal nog?

hannieleek@hotmail.com

Hi Michiel. Nu al in Basel, dan lig je 2 dagen voor op je schema! Kun je het in de bergen wat rustiger aandoen! liefs, mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!